هنرمندانی که دل در گرو حسین (ع) دارند | روایتی از حضور اصحاب رسانه و هنر مشهد در هیئت مذهبی ماه + فیلم یک تنگ بلور در میدان مین آداب استغفار و توبه چیست؟ امام‌سجاد(ع) مظهر تقوا و تواضع است تضمین بقای دین و سلامت اجتماع با امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) همزمان با دهه ولایت | تزیین صحن و سرای رضوی با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل

  • کد خبر: ۱۷۲۱۴۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
گل‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) همزمان با دهه ولایت | تزیین صحن و سرای رضوی با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل
همزمان با دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، صحن و سرای رضوی با حدود ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی تزیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، گل‌آرایی ویژه دهه ولایت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به همت خادمان باذوق و سلیقه این آستان مقدس از هفتم تیرماه آغاز شده است و با مشارکت ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور با نزدیک شدن به عید پربرکت غدیر به اوج خود خواهد رسید.

 
بدین منظور علاوه بر ۵۰ هزار بوته گل موجود در این آستان مقدس، از ۱۲۰ هزار شاخه گل اهدایی گروه گل‌آرایی شهر محلات و حدود ۳۰ هزار بوته گل اهدایی شهرداری مشهد نیز استفاده خواهد شد تا فضای سبز حرم مطهر و گل‌آرایی گوشه و کنار این بارگاه نور و نعمت با گل‌های تازه و رنگارنگ بازپیرایی شود.

در این راستا، گروه گل‌آرایی شهر محلات در قالب ۱۵ نفر به مدت یک هفته در مشهد حضور دارند و به صورت افتخاری در آراستن این سرای قدسی به نیرو‌های بخش فضای سبز و گل‌آرایی اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی کمک خواهند کرد.

از بوته گل‌هایی همچون اطلسی، تاج خروس، شمشاد طلایی، کامیس و انواع گل‌های شاخه‌ای برای تهیه مجموعه گل، سبد و تاج گل در دهه ولایت و امامت در حرم ملائک پاسبان رضوی استفاده می‌شود.
این گل‌آرایی ویژه عید سعید غدیر در مکان‌هایی در داخل حرم مطهر از جمله مبادی ورودی باب السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و...، آبنما‌های صحن‌ها، پنجره فولاد‌ها و جایگاه برگزاری مراسم‌های این دهه در برخی از صحن‌ها و رواق‌ها انجام خواهد شد.

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) همزمان با دهه ولایت | تزیین صحن و سرای رضوی با ۲۰۰ هزار بوته و شاخه گل

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->